Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Το δράμα Έλληνα πρωταγωνιστή: "Έχασα τη μητέρα μου από ιατρικό λάθος"


Ο Γιάννης Μόρτζος είναι ένας από τους πιο αγαπημένους πρωταγωνιστές τόσο της τηλεόρασης αλλά και του θεάτρου. Άνθρωπος χαμηλών τόνων και πολύ ταλαντούχος μιλάει σπάνια στα μέσα. Αυτή τη φορά άνοιξε την καρδιά του στο “Λοιπόν” και ξέσπασε για τον χαμό της μητέρας του, που όπως ο ίδιος λέει οφείλεται σε ιατρικό λάθος.

– Υπήρξε κάποια στιγμή στη ζωή σας που λυγίσατε;

«Ήμουν πάντα δυνατός. Όμως, μου στοίχισε πάρα πολύ ο θάνατος της μάνας μου, γιατί η μητέρα μου “έφυγε” από ιατρικό λάθος. Ήταν μια πολύ δυνατή γυναίκα και ας ήταν μεγάλη σε ηλικία, “έφυγε” άδικα. Το γιατρό τον κυνήγησε το κράτος, αλλά αυτός κατάφερε να φύγει και πήγε στην Αφρική. Θυμάμαι ότι έθαψα τη μητέρα μου στις 5 το απόγευμα και στις 8 το βράδυ πήγα στο Εθνικό Θέατρο και έπαιξα κωμωδία. Στο καμαρίνι όμως έκλαιγα».

– Εσείς που είχατε δασκάλους τον Κάρολο Κουν και τον Ανδρέα Παπανδρέου πώς νιώθετε σήμερα για την τέχνη και την πολιτική;



«Για την τέχνη νιώθω δέος, για την πολιτική αηδία!»

– Δηλαδή, η τέχνη αντιστέκεται;

«Ευτυχώς. Η τέχνη είναι από τη φύση της έτσι. Αυτός που θέλει να την υπηρετήσει δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο. Εάν κάποιος που έχει σχέση με την τέχνη καταλήξει να διαστρεβλώσει αυτή την ιδέα, τον ξερνάει η ίδια η τέχνη. Πάντα!»

– Θεωρείτε δηλαδή ότι το εύκολο, το πρόχειρο, το «λαϊφστιλίστικο» στην τέχνη δεν είναι για πολύ;

«Είναι πυροτέχνημα. Δεν έχει καμιά διάρκεια και επίδραση»..

– Μέσα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς εσείς πριν από 3 χρόνια ανοίξατε το Θέατρο «Tέσσερις Εποχές» στην Κυψέλη. Μεγάλο ρίσκο. Πήρατε επιχορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού;

«Δραχμή δεν πήρα. Επί υπουργίας Γερουλάνου έκανα αίτηση στο υπουργείο Πολιτισμού, υπέβαλα όλα τα δικαιολογητικά και με απέρριψαν, γιατί δεν είχα μόρια… Τώρα, τι είναι αυτά τα μόρια δεν ξέρω. Χάρηκα που δεν την πήρα την επιχορήγηση. Για να έχω το κεφάλι μου ψηλά».

– Πιστεύετε ότι σταθήκατε τυχερός στον έρωτα; Αγαπήσατε περισσότερο ή σας αγάπησαν πιο πολύ;

«Είχα και άτυχες στιγμές, δόθηκα σε κάποιες περιπτώσεις και δεν άξιζε τον κόπο, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν το καταλαβαίνεις. Το βλέπεις μετά από λίγο. Όπως επίσης κάποιες φορές παραμέρισα κάποιες σημαντικές προτάσεις, γιατί κι εγώ εκείνη τη στιγμή δεν ήμουν σε θέση να τις καταλάβω».

– Θεωρείτε ότι πληγώσατε γυναίκες;

«Ας μην πω ότι πλήγωσα, αλλά οπωσδήποτε κάποιες θα έχουν τα νεύρα τους μαζί μου…» (Γέλια.)

– Συνήθως έφευγαν ή φεύγατε από μια σχέση;

«Συνήθως έφευγα. Ήμουν επαναστάτης και στον έρωτα, όπως και στην τέχνη. Όταν η χημεία σταματούσε και δεν έκανε πλέον καλή ένωση, έφευγα. Ο γάμος είναι μια πολύ δύσκολη περίπτωση. Μία από τις δύσκολες αποφάσεις της ζωής μας. Και πολλές φορές άνθρωποι σαν εμένα που είναι παρορμητικοί την πατάνε».

– Τι διαθέτει η τρίτη σύζυγός σας, η θεατρολόγος-ηθοποιός και σκηνοθέτρια Γιούλη Ζήκου, που σας συναρπάζει;

«Διαθέτει πολύ μυαλό, γνώση και σύστημα. Επίσης, μου αρέσει που δουλεύουμε μαζί. Γιατί θέλω η γυναίκα μου να είναι πρωταγωνίστρια, πραγματική. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός, αλλά θαυμασμός. Αν εγώ νιώσω ότι η Γιούλη δεν είναι πολύ καλή στο ρόλο που ερμηνεύει, στεναχωριέμαι. Θέλω να είναι πιο καλή και από μένα. Το χαίρομαι αυτό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας είναι απαραίτητα, αρκεί να μην είναι υβριστικά ή διαφημιστικά...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...